vrijdag 27 februari 2015

Greek life

Soooo... het is weer een tijdje geleden. En er zijn wat interessante dingen gebeurt... Zoals Christmasbreak in florida met mijn familie, ik heb mijn cijferlijst gekregen van afgelopen semester:

Public Speaking A-
Expository Writing A-
Calculus I A-
Pharmacology B

en daarnaast was er rush een paar weken geleden!
Tijdens rush moet je naar allemaal verschillende sororities for girls en fraternities for guys.

For meiden is het een erg ingewikkeld proces. Elke dag is er een andere dresscode (indeed erg stressvol) en wordt je geforceerd om met onbekende meiden het gesprek gaande te houden voor wat lijkt een eeuwigheid. Ik kreeg vaak de vraag tijdens de smalltalk: "what do you think of rush so far?" en dan reageerde ik altijd: "I wish I could rush a frat..." En ik kreeg elke keer een instemmend antwoord.

De rush voor fraternity gaat anders. Je hoeft je niet in te schrijven, geen geld te betalen, en je niet aan een bepaalde dresscode te houden (lucky guys). Zij speelden videogames, gingen frisbeeën of lasergamen.... jealous. Daarnaast was er een overvloed aan eten en kregen wij steeds kleine dingetjes haha.

Anyways, voor de meiden zijn er 4 rondes.
Tijdens de eerste ronde moet je per se naar alle sororities, en blijf je ongeveer 30 minuten bij elke sorority. Tijdens deze ronde krijg je een huistoer, want alle sororities moeten verplicht een algemeen huis hebben waar je je junior year (3e jaar) verblijft. Dresscode: casual.
De tweede ronde was philantrophy day. Tijdens deze ronde lieten de sororities zien wat hun goede doelen zijn en knutsel je zelf ook iets terwijl je natuurlijk awkward silences probeert te vermijden. Na deze ronde moest je 1 van de 5 sisterhoods elimineren, however de sororities moeten jou ook terug vragen. Dresscode: little more formal.
De 3e ronde bestond vooral uit kletsen, kletsen, kletsen met meiden van de sorority die jouw teruggevraagd hebben (en andersom). Voor sommige meiden erg stressvol haha. Dresscode: semi-formal. Na deze ronde kies je je 2 favoriete sororities, voor mij Sigma Kappa en Delta Gamma (de meer populaire sororities). En gelukkig vroegen zij me allebei ook terug.
De 4e ronde is preference night. Dresscode: formal, een galajurk dus... awesome. Het is super koud en wij lopen van sorority naar sorority in onze hakken, jurk en blote benen. Gelukkig was ik slim genoeg om een trainingsbroek en uggs mee te nemen. Deze ronde was, obviously, dus erg formeel. Weer veel kletsen en proberen aan de praat te blijven.
Na deze avond kies je de sorority die je wil... maar... kiezen zij jou wel? *stress, angst, zweet* just kidding, ik was niet zo zenuwachtig, maar sommige meiden waren erge zenuwpezen.

BID DAY: op deze dag ontvang je je bid (offer) van een sorority.
Mijn rho gammas (onafhankelijke groepsleiders) en ik waren al de hele tijd aan het geinen, ik had namelijk een milde hersenschudding gekregen door een ongelukkige val en daar waren we constant grappen over aan het maken. Toen ze mij m'n bid kwamen brengen zeiden ze dat ze mijne verloren waren. Ik zei gelijk: ik weet al wat ik heb (misschien had iemand me het die nacht uit verteld, misschien ook niet). Grap mislukt. Toen gaven ze me mijn bid, en zoals verwacht, SIGMA KAPPA.

Sigma Kappa heeft als reputatie: party animals.
Een nickname voor Sigma Kappas is SnaKes.
Het beleid voor hazing is echter erg aangescherpt en totaal anders dan verenigingen in Nederland. Ze mogen hier helemaal niks, anders worden ze van school afgekickt (is gebeurt met een sorority 5 jaar geleden).

Tot nu toe hebben we vooral bijeenkomsten gehad, pizza gegeten, gefeest en pearlpal dates gehad.
Een pearlpal is een potential "big". Binnen sororities zijn er ook nog families. Elke member heeft een big en een little. Gister moest ik mijn big-lijst geven en de upperclassman hun little-lijst. Aankomende woensdag hoor ik wie de mijne is... Spannend!!!

Dit was het weer voor de komende 3 maanden haha.
Over en uit.














1 reacties:

Anoniem zei

Erg onder de indruk van je cijferlijst! Wel een boel fuss om gelijkgestemden te vinden op zo'n campus. Not my cup of tea. Have fun.